Från tre till ett, en utvecklingsresa

I januari 2022 tog Hydria Water in varumärkena Mellegård & Naij och VA Teknik Sweden AB under ett och samma varumärkesparaply. Tre bolag som länge har samverkat har blivit ett och Hydria Water förstärker därmed sin position som en ledande tillverkare av vattenreningsprodukter, både i Sverige och internationellt.

– Det har varit en enormt givande, spännande och inspirerande resa hittills, och nu fortsätter vi framåt – tillsammans! Att sammanfoga tre bolag gör att förmågan att jobba som ett team ställs på sin spets, samtidigt som det skapas utrymme för nya konstellationer och möjligheter. De gränser vi tidigare varit så bra på att jobba över suddas ut, nu när vi alla jobbar för samma bolag, säger Ellen Gremo, Marketing Manager, Hydria Water.

Under hela sammanslagningen har fokus legat på att gå från bra till bättre och genom att foga samman och tillvarata kompetensen från tre systerbolag har Hydria Water stärkt både sitt erbjudande och sin ledande position på marknaden. Målet är alltid att erbjuda kunderna de bästa lösningarna för hållbar vattenrening.

– Vi ser nu hur arbetet med att skapa morgondagens Hydria Water börjar synas och nå ut till våra kunder, inte minst tack vare medarbetarnas stora engagemang i förändringsarbetet. Vår gemensamma drivkraft är att ständigt utvecklas och kunna erbjuda våra kunder och marknaden bästa möjliga kompetens, lösningar och service. Det är glädjen i att göra detta tillsammans som driver oss. Mycket arbete är nu gjort, men mycket kvarstår. Givetvis sporrar det oss extra mycket att de förändringar vi gör mottas så väl och verkligen uppskattas av våra kunder.

Under hösten fortgår också arbetet med att implementera den nya varumärkesplattformen och de förändringar och utveckling av företagets identitet som redan nu börjar synas i olika kanaler.

– När tre bolag blir ett är det viktigare än någonsin att varumärket reflekterar de samlade värdena och att dessa kokas ner till ett gemensamt erbjudande som alla kan landa i, internt såväl som externt. Genom att gå ihop blir vi starkare och detta uttrycks inte minst i våra ledord, Trygga, Kunniga och Förutseende. Dessa värden har även tidigare definierat andan i alla tre bolagen, men nu har vi specifikt valt ut dessa tre som ledord. Det skapar tydlighet både för våra kunder och oss själva för hur vi jobbar tillsammans mot en gemensam vision, säger Ellen Gremo.