« Tillbaka

Hydriakoncernen får ny logotype och blir Hydria Group

1 juli 2016

Efter en längre periods arbete med att ta fram Hydria-koncernens nya logotype presenterar vi nu stolt resultatet.
-Med växande bolag är det hög tid att synliggöra och stärka varumärket. Vi ska känna styrkan och samhörigheten till Hydria-koncernen oavsett vilket bolag vi arbetar i, säger vd Tor-Björn Danielsson.

 

nya_logor

Symbolen utgår från de fyra elementen vatten, jord, luft och eld som brukar symboliseras av fyra trianglar riktade åt olika håll.

-De symboliserar Hydria och dess kärnverksamhet med vatten-, ventilation, – och brandprodukter på ett bra sätt. De fyra trianglarna bildar tillsammans en framåtgående pil vilket i sin tur framhäver koncernens vilja i att sträva framåt med utveckling och innovation i fokus, berättar Johan Carlander på Mediacad som tagit fram logotypen.

Den nya logotypen kommer nu att finnas med i alla grenar av koncernen, vilket skapar en bredare igenkänning och förstärker positioneringen, inte minst i Borås. Nytt är också samlingsnamnet Hydria Group som kommer att användas i de sammanhang man talar om alla bolagen inom koncernen.

-Vi har en viktig historia, som är en av värdegrunderna, men också en framtid som vi vill förmedla. Inom Hydria Group har vi mycket kunskap och erfarenhet att utbyta och fantastiska möjligheter att utveckla varandra.

Välkommen till Hydria Group!

Tor-Bjorn_Danielsson_148x157px

Tor-Björn Danielsson
VD Hydria Invest AB

Tel / Mobil 033-23 69 54
tor-bjorn@hydria.se

Klicka här för att hämta pressmeddelandet som pdf